FAQ
Cena jest uzależniona głównie od konkurencji w danej dziedzinie i zasięgu terytorialnego. Pozycja na której wyświetli się reklama, jest ustalana na zasadzie aukcji - kto da więcej. Wyświetlenie reklamy jest darmowe, za kliknięcie jest pobierana opłata na podstawie wspomnianej licytacji.
Nasi doradcy chętnie pomogą oszacować twój budżet na reklamę. Jeśli jednak pierwszy raz chcesz wypróbować Ads - polecamy kampanię na okres minimum 2 tygodni w cenie 299 zł + VAT, ale na kliknięcia dostaniesz aż 350 zł! Taki mały przent od nas i Google. Przy tej kampanii zakładamy budżet dzienny na poziomie 25 zł. Jeśli twój budżet się nie wykorzysta w ciągu 2 tygodni, emisję będziemy prowadzić aż do wyczerpania środków. Przy cenie za kliknięcie od 0,50 groszy do 1 zł możesz spodziewać się ruchu na poziomie od 700 do 350 klików. Jest do liczba potencjalnych klientów skierowanych na podstawie starannie dobranych słów kluczowych oraz reklam. Pamiętaj, że to tylko luźne założenia. Rzeczywista cena za kliknięcie przyniesie dopiero praktyka. Ilu klientów dzisiaj odwiedza twoją stronę czy też sklep internetowy ?
Wykorzystamy całą nasza wiedzę zdobytą na szkoleniach prowadzonych przez Google i lata doświadczenia w celu pozyskania dla Ciebie klienta. Zadbamy o to, aby twoja reklama zdobyła maksymalnie wysoką liczbę odwiedzających przy zachowaniu wysokiej jakości ruchu skierowanego na stronę. Będziemy analizować i eliminować ruch nie przynoszący korzyści, zwiększać przepływ w grupach opłacalnych.
- Przygotujemy schemat kampanii i grup reklam
- Opracujemy kampanie dla wyników wyszukiwania i dla stron partnerskich
- Opracujemy słowa kluczowe i ich odmiany i formy dopasowania
- Przygotujemy reklamy tekstowe
- Prześlemy raporty z przeprowadzonej kampanii
- Za pozycję reklamy odpowiedzialny jest m.in Wynik Jakości (Quality Score) - staramy się podnieść jego współczynnik wpływając na jego poszczególne elementy składowe
- Będziemy prowadzić Nadzór nad kampanią i będziemy wprowadzać zmiany zwiększające dochody
- Uruchomimy kampanie remarketingową
- Podepniemy statystyki Google Analytics
- Połączymy kampanię ze statystykami Google Analytics
- Zmierzymy konwersje, czyli skuteczność reklamy w osiąganiu celów witryny
- Wystawiamy polskie faktury zmniejszając w ten sposób ryzyko podatkowe
- Udzielamy kredytu kupieckiego dzięki czemu kampanie uruchamiane są od razu
- Prowadzimy przejrzystą politykę dotycząca rozliczeń z Google
- Współpraca z nami, to współpraca z ludźmi, którzy słuchają i rozmawiają ze swoimi klientami. Chętnie wytłumaczymy wszystkie aspekty reklamy w Google.
Zwróć uwagę, że nie masz tutaj do czynienia z narzucaniem się reklamy jak ma to miejsce w przypadku reklam tv czy banerów przy drodze. Teksty reklamowe wyświetlają się tylko i wyłącznie wtedy, gdy internauta szuka informacji na dany temat. Jeśli internauta szukał właśnie takiej informacji i dostał wynik, jest bardzo duża szansa że w niego kliknie. Wśród naszych reklamodawców są reklamy, które potrafią osiągnąć 25% skuteczność kliknięć do wyświetleń, co oznacza, że co 4 osoba szukająca na daną frazę, decyduje się na kliknięcie. Łatwiejszy dostęp do usług czy produktów, to oszczędność czasu i pieniędzy dla klienta i firmy. Wystarczy przyjrzeć się np. gigantowi branży aukcji internetowych w Polsce, czy też tysiącom innych firm.
Istnieje możliwość, że konkurencja postanowi poklikać w twoje reklamy. Wszystko jednak jest pod kontrolą. Google monitoruje tzw. „złe kliknięcia” i eliminuje je. Mechanizmy są stosunkowo skomplikowane i nie wiele osób zna odpowiedź jak są zbudowane. Wiemy jednak, że wejścia przez reklamę mogą zostać potraktowane jako „złe kliknięcia” jeśli pochodzą z jednego adresu IP, przeglądarki internetowej, jeśli jest nieoczekiwany przyrost kliknięć w krótkim czasie itp. W takiej sytuacji reklama jest ukrywana przed użytkownikiem (lub pewną grupą na pewien czas), a kwoty za złe kliknięcia zostają zwrócone.
Konwersja to oczekiwane działania na stronie internetowej. Takim działaniem może być zakup, rejestracja użytkownika czy też wizyta na stronie z kontaktem. Przed rozpoczęciem kampanii instalujemy odpowiedni kod na stronie docelowej, aby monitorować zachowanie użytkowników. Takie informacje potrafią być bezcenna przy ocenie skuteczności kampanii.
Oczywiście. Jeśli do tej pory nie masz zainstalowanych statystyk Google Analytics, przed rozpoczęciem kampanii przygotujemy kod do umieszczenia w stopce witryny. Statystyka rozróżnia ruch płatny od ruchu organicznego, dlatego przez cały okres trwania kampanii będziesz mieć podgląd sytuacji.
Reklama w Google Ads jest dla niecierpliwych. Reklama wyświetla się od razu na pierwszej stronie a wyniki (tzn. telefony lub zamówienia) często są tego samego dnia co uruchomienie kampanii. Wszystko zależy oczywiście od branży i sezonu.
Pozycjonowanie ma swoje zalety, ale ma kilka niezaprzeczalnych wad.
- Wybór jedynie kilku fraz, zamiast dowolnej ilości w Ads,
- Umowa na 12 lub więcej miesięcy, gdzie w Ads rozliczamy się co miesiąc i w każdej chwili możesz zrezygnować,
- Na wyniki pozycjonowania czekasz tygodnie, miesiące a gwarancji i tak nie ma. W Ads wyniki są pierwszego dnia emisji,
- Źle dobrane frazy mogą nie przynieść efektu, a ich zmiana jest niemożliwa, w Ads możesz wszystko,
- W pozycjonowaniu zapłacisz za wyswitlenie, nawet jeśli nikt nie klika. W Ads wyświetlenia są darmowe i płacisz tylko za potencjalnych klientów (kliknięcia).
Nie ma stałej stawki za kliknięcie w określoną frazę. Przy każdym wyświetleniu reklamy odbywa się aukcja między reklamodawcami. Pozycja jest ściśle powiązana z maksimum jakie jesteśmy w stanie zapłacić za klik. Jeśli jednak między reklamowaną frazą, tekstem reklamy a stroną docelową wytworzy się synergia, doskonałe dopasowanie, cena zostanie znacznie obniżona. Dlatego mając dobrą reklamę możesz konkurować z gigantami w swojej branży.
Ile więc kosztuje fraza ? To pokaże dopiero praktyka, średnia cena z określonego okresu. Stawki są od kilkunastu groszy, do nawet kilku złotych. Można jednak przyjąć, że ceny wahają się od 0,50 zł do 1,5 zł. Fraza "domy" będzie droższa od frazy "domy na obrzeżach waraszawy", ta druga będzie też o niebo skuteczniejsza. Dlatego dobór fraz jest tak istotny.
Na to pytanie także nie ma prostej odpowiedzi. Reklama w Google Ads ma przede wszystkim przynosić korzyści. Tak więc jeśli reklama się zwraca i przynosi klientów, budżet zwiększamy do momentu aż przestanie się wyklikiwać lub liczba zamówień przestanie zwrastać. Wybierając budżet nie należy mierzyć zbyt nisko, ponieważ nasza reklama może wyświetlać się zbyt rzadko i trudno będzie zmierzyć jej skuteczność. Najskromniejszy budżet pozwalający na reklamę nie powinien być mniejszy od 200 zł na kliki przy małych kampaniach w rejonie jednego niedużego miasta. Budżet powinien zwrastać wraz z zasięgiem tetyrotialnym i powinien także uwzględniać popularność branży wśród reklamodawców. Jeśli masz wątpliwości, zadzwoń i zapytaj się naszego eksperta. To akurat nic nie kosztuje. Jeśli nie prowadziłeś wcześniej kampanii, zawsze możesz liczyć od nas na dodatkowe środki całkowicie za darmo. Do budżetu na kliknięcia na koniec należy doliczyć nasze wynagrodzenie. Z reguły jest to 199 zł + VAT. Reasumując, miesięczny budżet na kampanie to środki na kliknięcia (z reguły od 200 do 1500 zł) + 199 zł za prowadzenie kampanii w wyszukiwarce Google.
Twoje pieniądze są bezpieczne. Jako jedna z niewielu agencji, umożliwiamy rozliczanie po wykonaniiu usługi. Jeśli ustalamy budżet na kliknięcia 1000 zł + VAT oraz nasze wynagrodzenie 150 zł, to gwarantujemy, że tej kwoty nie przekroczysz. Tzn. jeśli w danym miesiący wydasz na kliknięcia 700 zł, mimo, że budżet był wyższy, na koniec miesiąca dostaniesz fakturę na 700 zł + 150 zł + VAT. Jeśli budżet jest odpowiedni i wyklika się cały, wtedy dostaniesz fakturę na 1000 zł + 150 zł + VAT. Gwarantujemy nieprzekroczenie umówionego budżetu, a to ważne.
Zbyt niski budżet spowoduje, że reklama będzie wyświetlała się z przerwami. Mechanizm Google ocenia czy twój budżet dzienny jest wystarczający. Jeśli prognozuje X kliknięć w Y cenie, a iloczyn tych liczb jest znacznie wyższy od twojego budżetu dziennego, pojawią się przerwy. Wszystko po to, aby twoja reklama miała szansę pojawić się w określonych przez Ciebie ramach czasu, a nie tylko rano przez krótki czas.
Przyczyn może być kilka, ale z reguły dotyczy to zbyt niskiego budżetu na kliknięcia. Jeśli na miesiąc przeznaczysz 350 zł na kliknięcia, to twój budżet na dzień wyniesie ok. 11,50 / dzień. Jeśli Google prognozuje 20 kliknięć po 1 zł, to ewidentnie brakuje nam środków na zaspokojenie 100% czasu emisji. Google przewidując zbyt szybkie wyklikanie środków, zaczyna emitować reklamy w pewnych odstępach czasu, aby zapewnić widoczność reklamy przez cały zaplanowany okres. Stąd twoja reklama może się niewyświetlać, mimo, że budżet danego dnia nie został wykorzystany. Inne powody to wyklikanie całego budżetu, zbyt częste wpisywanie frazy wywołujące twoją reklamę w wyszukiwarce, wcześniejsze klikanie w reklamę. Jeśli jednak masz wątpliwości co do przyczyny braku reklamy, skontaktuj się z nami. Zawsze sprawdzamy co może być przyczyną.
W tej chwili wybór usługi lub produktu jest poprzedzony poszukiwaniami w internecie. Użytkownicy nie podejmują od razu decyzji. Czasami im to zajmuje dzień, czasmi tydzień albo i dłużej. Inni mogli podjąć decyzję i skorzystać z twojego produktu lub usługi. Zarówno tym niezdecydowanym jak obecnym klientom możesz wyświetlać reklamy na stronach należących do tzw. sieci reklamowej. Są to takie strony jak you tube, gmail, nk, onet i tysiące innych.
Osoba, która odwiedziła twoją stronę, zostanie zapamiętana. Jeśli taka osoba trafi na stronę w sieci reklamowej, możemy jej wyświetlić reklamę zachęcając do wyboru twojego produktu lub twojej usługi. Jeśli dokonał zakupu, to możesz podziękować za zakup i zaproponować inny artykuł. Możliwości są niemal nieograniczone.
Przed uruchomieniem kampani remarketingowej, należy przygotować stronę o polityce prywatności. Temat szerzej opisany jest na stronach Google.
Samodzielnie i za darmo możesz utworzyć konto, do zasilenia musisz użyć środków płatniczych. Podobnie samodzielnie i za darmo możesz utworzyć stronę internetową czy nawet zbudować samochód. Jednakże system Ads to potężne i rozbudowane narzędzie marketingowe i dlatego proponujemy Ci pomoc przy okiełznaniu tego systemu (samochodu nie pomożemy zbudować, ale stronę już tak :). Z twoją kampanią będzie pracowała osoba, która uczestniczyła w szkoleniach organizowanych przez Google i posiada status Kwalifikowanego Specjalisty Ads potwierdzonego egzaminem Google.