Na czym polega reklama Google Ads i Linki Sponsorowane
Idealnym rozwiązaniem jest reklama, dla której sam określisz odbiorcę, a odbiorca jest na tyle zainteresowany, że sam wyszuka twoją reklamę. Nie zapłacisz za prezentację reklamy, a jedynie za klienta gotowego do skorzystania z twojej oferty. To zaledwie początek zalet, a wszystkie dostępne są w systemie linków sponsorowanych Ads udostępnianych przez Google. Są to teksty reklamowe wyświetlające się nad „naturalnymi wynikami wyszukiwania” oraz w kolumnie po prawej stronie.W telegraficznym skrócie:
- Reklamujesz się na dowolne słowa kluczowe.
- Twoje reklamy mogą się wyświetlać na górze i pod wynikami wyszukiwania Google lub w kolumnie po prawej.
- Reklama działa od razu, nie czekasz wielu tygodni na wyniki pozycjonowania
- Możesz reklamować się w wynikach wyszukiwania Google, onet.pl, wp.pl, interia.pl i innych.
- Możesz skierować reklamę tylko do internautów z danego regionu (np. na Polskę, Śląsk czy Wrocław)
- Płacisz tylko za posyzkanie potencjalnego klienta (kliknięcie), nie za wyświetlenie reklamy.
- Cena za słowo kluczowe jest m.in. uzależniona od popularności słowa wśród innych reklamodawców. Stawka za pierwsze pozycje w przybliżeniu jest taka, jaką jest w stanie zapłacić twoja konkurencja. Dowiedz się ile kosztują twoje frazy.
- Możesz być pewny, że nie przekroczysz ustalonego przez siebie budżetu.
- Ads jest wyrafinowanym, zaawansowanym i skomplikowanym narzędziem reklamowym, tylko z pozoru prostym i niewymagającym nadzoru i dużego wkładu pracy. Współpracując z profesjonalistą zaoszczędzisz czas i pieniądze.
- Kampanie tworzone przez Certyfikowanego Specjalistę Google Ads zapewniają zgodność z regulaminem Google
- Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zmierzyć ile zakupów zostało wykonanych przy pomocy reklamy Ads i na tej podstawie określić budżet docelowy.
- Jeśli chcesz osiągnąć określony cel na stronie (np. odwiedzenie strony z kontaktem, wypełnienie formularza, kliknięcie w plik pdf), także można to zmierzyć.
- Możesz kierować użytkownika bezpośrednio na dowolną podstronę w serwisie.
- Na pozycję reklamy wpływa nie tylko stawka za kliknięcie, ale także Wynik Jakości (Quality Score).
- Przeznaczając określoną kwotę na kampanię, przeznaczasz ją na kliknięcia. W zależności od konkurencyjności fraz oraz popularności tematu, budżet może zostać wydany w planowanym lub dłuższym czasie ale nigdy wcześniej. Jeśli więc wspólnie planujemy kampanię na miesiąc to będzie ona trwała minimum miesiąc lub dłużej.